zeloqis.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Fanny

Jag heter Fanny, Ă€r 38 Ă„r gammal och bor i Tullinge, söder om Stockholm tillsammmans med sambo, tre barn och ett gĂ€ng staffar samt tvĂ„ katter. I slutet av 2012 registrerades mitt kennelnamn Zeloqi's (uttalas Selockis). Jag föder upp Staffordshire Bull Terrier i liten skala (har haft 15 kullar hittills) Valparna vĂ€xer upp med barn och andra hundar och mitt mĂ„l Ă€r att fĂ„ fram stabila staffar utan överdrifter Ă„t nĂ„got hĂ„ll. Jag har alltid haft ett stort djurintresse och har haft gerbiler, tamrĂ„ttor, kaniner, marsvin, majsormar och katter. Min första hund köpte jag för mina egna pengar, nĂ€r jag var 12 Ă„r gammal. Jag började tjata om hund nĂ€r jag var ca 2 Ă„r, men mamma hade inget hundintresse (pĂ„ den tiden, numer bor en staffehane frĂ„n min uppfödning hos henne), sĂ„ jag fick snĂ€llt vĂ€nta tills jag kunde sköta en hund sjĂ€lv. PĂ„ önskelistan stod raser som labrador, schĂ€fer och rottweiler, men mamma tyckte att en pudel skulle passa bĂ€ttre, sĂ„ det fick det bli. En svart 5-Ă„rig mellanpudeltik som hette Mary. Jag var överlycklig över min alldeles egna hund! Vi trĂ€nade och tĂ€vlade agility, lydnad, juniorhandling och utstĂ€llning. Hon blev 11 Ă„r gammal. NĂ€r jag var femton fick jag till slut tillĂ„telse av mamma att skaffa en ras som var mer i min egen smak, 1 Âœ Ă„riga pinschertiken Norpan. Hon betydde otroligt mycket för mig och var med mig överallt. Vi trĂ€nade och tĂ€vlade agility, lydnad, juniorhandling och utstĂ€llning tillsammans. Hon avled i november 2008 pga. juvertumörer och njurproblem. Kort dĂ€refter skaffade jag och min dĂ„varande sambo vĂ„r första staffe, Schodiegun’s MĂ€rla ”Zelda”. Hon Ă€r mamma till A, C och D-kullen och kennelns stamtik. Zelda somnade in i början av 2020 ❀ Jag Ă€r otroligt tacksam över alla fantastiska avkommor hon lĂ€mnat, och som lagt grunden till min uppfödning. Alla hundar jag anvĂ€nder i avel Ă€r hĂ€lsotestade, vilket ocksĂ„ Ă€r nĂ„got jag vill att ALLA som köper valp av mig gör. Vi har inget krav pĂ„ det i rasen, men det Ă€r nĂ„got jag tycker Ă€r vĂ€ldigt viktigt, bĂ„de för rasen och mitt eget avelsarbete. Är du inte intresserad av att göra det sĂ„ Ă€r jag inte rĂ€tt uppfödare för dig. Jag vill att valparna jag sĂ€ljer kommer till aktiva hem dĂ€r man vill trĂ€na och aktivera sin hund. En svĂ€ng runt kvarteret, eller bara rastas pĂ„ tomten, nĂ„t kilos övervikt och alldeles för lĂ„nga klor Ă€r inget liv jag önskar till ”mina” valpar. Jag tar Ă€ven kraftigt avstĂ„nd till att hĂ€nga pĂ„ internetforum dĂ€r man snackar skit och hĂ€nger ut varandra. Jag vill inte att du som Ă€r intresserad av valp frĂ„n mig Ă€r aktiv i sĂ„na grupper pĂ„ tex fb. Vid intresse av kontakt skicka ett mail till [email protected]

Senaste inlÀggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela